Nemokami žiniatinklio valdytojo įrankiai

Padėkite Googlebot'ui lengviau nuskaityti svetainės turinį naudojant žiniatinklio valdytojo įrankius.

Didžiausios paieškos sistemos, tarp jų ir „Google“, teikia nemokamus įrankius žiniatinklio valdytojams. „Google“ įrankiai padeda lengviau valdyti „Google“ sąveikas su svetainėmis ir gauti naudingą informaciją iš „Google's“ apie jų svetaines. Naudojant žiniatinklio valdytojo įrankius galbūt nepadėsite savo svetainei gauti ypatingų savybių, bet galėsite lengviau pastebėti problemas. Dėl to galėsite tobulinti savo svetainės veikimą. Naudodami žiniatinklio valdytojo įrankius galėsite:

  • pamatyti, kurioje svetainės dalyje Googlebot'as turėjo problemų nuskaitant turinį;
  • įkelti XML svetainės žemėlapio failą;
  • analizuoti ir generuoti robots.txt failus;
  • pašalinti tuos URL adresus, kuriuos Googlebot'as jau nuskaitė;
  • nurodyti pageidaujamą domeną;
  • identifikuoti pavadinimo ir Meta aprašymo žymos problemas;
  • suprasti, kokios pagrindinės paieškos naudojamos norint pasiekti svetainę;
  • peržiūrėti, kaip Googlebot'as mato puslapius;
  • pašalinti nepageidaujamas svetainės nuorodas, kurias „Google“ naudoja paieškos rezultatuose;
  • gauti pranešimą apie kokybės gairių pažeidimus ir svetainės pertvarkymo prašymą.

„Yahoo!“ ir „Microsoft“ taip pat siūlo nemokamus žiniatinklio valdytojų įrankius.

7 priežastys, kodėl rekomenduojama naudoti „Google Analytics“

Aukštos kokybės analizės yra galimos naudojant „Google Analytics“ ir svetainės optimizavimo priemonę.
Jei pagerinote savo svetainės nuskaitymą ir indeksavimą naudodami „Google“ žiniatinklio valdytojo įrankius bei kitas paslaugas, tai tikriausiai norėsite sužinoti apie lankytojų srautą savo svetainėje. Analitikų programa tokia, kaip „Google Analytics“ yra naudinga norint gauti šią informaciją.

1. Galite pamatyti, kaip žmonės randa jūsų svetainę

Šiuo metu yra daugiau nei 1 mlrd. tinklalapių internete. Kiekvienas iš jų stengiasi būti pastebėtas. Tačiau tam, kad taip atsitiktų, žmonės turi sugebėti jį rasti.

„Google Analytics“ turi skyrių „Įgijimas“, skirtą suteikti informaciją apie tai, kaip jūsų svetainės lankytojai jus rado. „Google“ stebi, kiek žmonių į jūsų svetainę atėjo spustelėję nuorodą paieškos rezultatuose (organiški rezultatai), kiek žmonių iš socialinių tinklų ir kitų svetainių, mokamų skelbimų bei „Google Adwords“ įvedė svetainę tiesiai į paiešką.

2. Galite stebėti, ką žmonės daro, kai jie yra jūsų svetainėje

Jeigu lankytojas užėjo į jūsų svetainę – tai jau yra gera pradžia. Tačiau nepamirškite, kad svetainę jis turi ne tik aplankyti, bet ir joje pasilikti, sugrįžti.

Skyriuje „Elgsena“, „Google Analytics“ pateikia informaciją apie tai, į kokius jūsų svetainės puslapius lankytojai dažniausiai „nutūpia“. Taip pat, kiek laiko juose praleidžia.

Ši informacija padės suprasti, kurie svetainės puslapiai sulaukia daugiausiai srauto, o kuriuos galbūt reikia tvarkyti, tobulinti tam, kad žmonės juose praleistų daugiau laiko. Galbūt reikia tobulinti puslapio dizainą, ar jo informaciją – turinį.

3. Galite matyti duomenis apie tai, kas lankosi jūsų svetainėje ir kaip
Daugeliui svetainių nereikia pasiekti visų vartotojų. Turbūt yra tam tikras lankytojo tipas, kuris vertingas būtent jums. „Google Analytics“ pateikia informaciją apie tai, kokie žmonės lankosi jūsų svetainėje, atsižvelgiant į demografinius rodiklius, jų bendrus interesus internete.

Be to, galite pamatyti, kokias naršykles ir įrenginius jie naudoja. Žiūrėdami, kiek žmonių apsilanko jūsų svetainėje mobiliuoju telefonu arba per „Safari“, galite sužinoti, kaip svarbu optimizuoti ne tik darbastalio, bet ir mobiliąją svetainės versiją. Primename: „Google“ pradėjo labiau vertinti mobiliosios versijos tinkamą veikimą. Jos nebuvimas ar klaidos gali daryti įtaką ir raktažodžių pozicijų kritimui.

4. Galite sužinoti, kurie puslapiai jūsų svetainėje yra patys populiariausi – pritraukia didžiausią lankytojų srautą

Beveik kiekvienoje svetainėje bus keli puslapiai, kurie sulaukia daugiau lankytojų nei kiti. Na, o jeigu pastebėjote puslapį, kurio reitingas yra aukštas arba juo dalijamasi tiek daug, kad srautas atrodo neproporcingai didelis, „Google Analytics“ padės jums jį identifikuoti.

5. Padeda stebėti konversijas

Skirtingose svetainėse yra atliekami skirtingi veiksmai. Naudodamiesi „Google Analytics“ galite nustatyti svetainės konversijų stebėjimą, atsižvelgdami į veiksmus, kuriuos norite, kad jūsų lankytojai darytų, pvz.: užpildytų apklausos, kontaktų formą, prisiregistruotų prie el. pašto adresų sąrašo ar įvykdytų pirkimą.

6. Nemokamas įrankis

Jei turite ribotą biudžetą, naudotis mokamomis svetainių stebėjimo priemonėmis gali atrodyti didelė prabanga. Tačiau „Google Analytics“ yra 100 % nemokama priemonė.

7. Lengva naudotis

„Google Analytics“ yra labai intuityvus net naujokams, turintiems pagrindinio lygio technologijų įgūdžius.

Labiau patyrusiems vartotojams informaciją, kurią teikia „Google Analytics“ paketas, suderintas su duomenimis iš serverio failų, gali suteikti daugiau išsamios informacijos apie tai, kaip lankytojai sąveikauja su Jūsų dokumentais (pvz., kokius papildomus raktažodžius ieškotojas naudojo norėdamas surasti Jūsų svetainę).

Galiausia, „Google“ siūlo dar vieną įrankį, pavadinimu „Google Search Console“, – tai svetainės optimizavimo priemonė, kuris Jums leidžia eksperimentuoti, siekiant sužinoti, kokie puslapio pakeitimai gali lemti geresnius lankytojų konversijos koeficientus. Tai galingas būdas, sujungus „Google Analytics“ ir „Google“ žiniatinklio valdytojo įrankius pagerinti savo svetainę.